Kontorsstol

Här är den andra stolen jag fixade idag. Jag köpte den för 20 kronor förra helgen när vi var på loppisrunda. Det var 1 cm gammal latex i den som hade smulat sönder och var fruktansvärt äcklig. Efter att jag hade tagit bort latexen limmade jag på 3 cm polyeter på sitsen och ryggen och la tunn fiberfill över det. När jag var på min senaste praktik hos Hanna fick jag två gamla fårskinn som hade suttit på två laminofåtöljer men som var jättefina så använde det ena till att klä denna stolen. Baksidan av ryggen klädde jag med ett grått tyg jag köpt på erikshjälpen då jag inte tyckte det skulle bli fint med fårskinn där och sen hade det även blivit för tjockt för att kunna sätta ihop ryggen. Nu ska jag bara fixa två nya hjul till den då har två olika sorters hjul och det tycker jag inte är så fint, men det borde inte vara så svårt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0