Drömmöbler

bilder: 1,2,5. google. 3. fixaodona.blogg.se 4. retrofolk.se
 
Mina fem drömmöbler för tillfället, fåtöljen jag köpte på loppisen idag var också med på listan innan men nu har jag ju redan fått den :) 
 
1. The wire chair. Designad av Charles and Ray Eames 1951. Tycker dessa stolar är supersnygga men sjukt dyra.
 
2. Lamino. Designad av Yngve Ekström 1956. Inte den snyggaste möbeln att titta på men den är hur skönt som helst att sitta i. Jag skulle nog dock vilja måla den ifall jag köper någon då jag har lite svårt för det ljusa träet. 
 
3. Gammal kontorsstol. Hur fina är den inte? Står allra längst upp önskelistan.
 
4. Pinnsoffa. Vill så gärna ha en i mitt framtida kök. 
 
5. Fladdermusfåtöljen. Designad av Antonio Bonet, Juan Kurchan och Jorge Ferrari-Hardoy 1938. Tycker dessa fåtöljerna är riktigt häftiga. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0