Recept grön ärtsoppa

Fick en kommentar ifall jag kunde lägga upp receptet på min ärtsoppa och visst kan jag det. Jag brukar dock inte mäta upp ingredienserna utan bara slänga ihop soppan lite snabbt. Men till två portioner är det väl ungeför så här:
 
2-3 dl frysta ärtor
Lök (inte alls mycket, 1/5 kanske)
ca 1,5 dl matlagningsgrädde
Kryddor
 
Jag kokar alltid löken med ärtorna och när de kokat klart häller jag nästan bort allt vatten och sedan tillsätter jag grädden och kryddor (peppar, aromat) och mixar allting. Jag testade att byta ut grädden mot creme fraiche en gång men det var inte lika gott. Jag gillar när soppan är lite tjockare så brukar inte mixa den helt slät utan slutar mixa när den är lite klumpig. Supergott :) 
 

Kommentarer
Postat av: M

Tack! Blir nog dagens middag. :)

Svar: varsågod :) hoppas den blir bra :)
Caroline Bergström

2013-09-11 ♥ 09:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0