Hur stolarna gjordes

 
Den gamla stoppningen på dessa stolar var nersutten och ful så bestämde mig för att göra en ny. Så efter att stolarna var färdigmålade började jag att spika fast ny sadelgjord. 
Sedan var det dags att spika fast grundväven.  
Jag bestämde mig för att inte göra en traditionell stoppning då det tar längre tid utan ville bara göra stolarna snabbt så det fick bli med 4 cm hairlock. Jag ritade av formen på stolen och överförde sen mallen till hairlocken som jag sedan sågade ut. 
Hairlocken limmades på grundväven. 
Sedan la jag lite gråvadd längst fram på stolarna och spikade fast tjock pressad fiberfill. 
Och tillsist klädde jag dem med ett tyg jag hittat på erikshjälpen och ett svart band runt om :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0