Morot och pumpasoppa

gamla bilder. 
 
En av mina favoriträtter är soppa och jag skulle lätt kunna äta det varje dag. Idag slängde jag ihop en som blev jättegod av lite saker som fanns i kylen. Hade massa pumpa kvar från när jag gjorde pumpasoppan häromdagen, så använde den och lite annat smått och gott. Här kommer receptet. 
 
3 morötter
300 gram pumpa
1 tomat
2 msk färsk ingefära
2 stycken vitlöksklyftor
5,5 dl vatten + grönsaksbuljong
1,5 dl kokosmjölk
1 dl matlagningsgrädde
 
Koka allting tillsammans tills pumpa och morötterna blir mjuka och mixa sedan allting, hur lätt som helst. Receptet räcker till 4 portioner och innehåller bara 106 kcal per portion. Har ni någon favoritsoppa? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0